2015. július 22., szerda

Csipkés-pókos nyaklánc - csináld magad :)

A kellékek:
csipke (lehet két vékony csík, de ha szerencséd van, akkor találsz valami vastagabbat, és így megspórolod a munka nekem legtovább tartó részét)
kapocs, karika, esetleg hosszító lánc
valami medál
és ami tetszik. lehet ez lánc, szegecs, bármi. nekem az első ötlet lánc volt, aztán félúton eszembe jutott, van félrerakva néhány szegecs. utána az jutott eszembe, hogy szegecsekkel felfogatom a láncot, csak elmértem... de erről majd később :)

először vágd méretre a csipkét. ha egy-két centivel hosszabb a kelleténél, akkor az plusz munka, mert amúgy eléggé furán néz ki, szóval ez nem elhanyagolható :)
második lépés, amit ha elég vastag a csipkéd, ki is hagyhatsz: a két, vékony csipke csíkot varrd össze. Ez tart a legtovább, nekem kb húsz percbe telt, míg szép, apró öltésekkel összevarrtam a két darabot. ezután már minden sokkal könnyebb, vagy legalábbis nem olyan idegesítő. :)


ezután jöhetnek a kapcsok, karikák (esetleg hosszabbító lánc is)

a medál :)

és most bármi, ami eszedbe jut :) nekem első ötletem az volt, hogy szegecsekkel fogatom fel a láncot, csak ez túl nehéznek bizonyult, így a láncot eltávolítottam, nem bajlódtam azzal, hogy még tovább méregessem a láncot.

pont középen, ahol a leghosszabbnak kellett volna lennie, volt a legrövidebb, pedig előtte többször is lemértem :D
lehet még gyönggyel, vékony színes szalaggal vagy pici cseppekkel is díszíteni az ilyen láncokat, ennek csak a fantázia szab határt.
végül maradtam csak a szegecseknél. és ez lett a végeredmény.
Nem valami bonyolult, sőt, de én örülök, hogy ezt sikerült összehoznom. Első ékszer, amit teljesen magamnak készítettem, és örülök, mivel azóta már jópárszor volt rajtam, és még nem ment szét :) Illetve, a rocker és a goth stílusú öltözékekhez is illik, szerintem legalábbis. (ami nálam főbb szempont, mivel az öltözködésem még nem teljesen alakult ki, még próbálgatom, mi az, ami igazán tetszik és kényelmes és nem néznek annyira furcsán az emberek... :D ) Szerintetek milyen lett? :)

Készítettetek már magatoknak ékszert? Milyen lett? Szívesen hordjátok még most is, vagy csak alkalmakkor? :)

Darkness

1 megjegyzés:

"Mindenki azt akarja, hogy a barátod legyen. Rázd le őket... fogj velük kezet, légy barátságos, de tudd mire megy ki a játék."

- W. Axl Rose